Delftse Donderslag bij Heldere Hemel - Concert

25 juni 2022

Theatershow door Koninklijke Harmoniekapel Delft en Maartje & Kine

In mei en juni vindt er een mooi project plaats in de wijken Buitenhof en Voorhof. In samenwerking met het muzikale cabaretduo Maartje & Kine en Cultuurhuis Delft is er een wijklied geschreven over deze wijken. Tijdens een aantal workshops is dit wijklied ingestudeerd door muzikanten van de Koninklijke Harmoniekapel Delft, bewoners uit de wijken, muzikanten van de Open Studio, rappers van “015 on the Beat” en Maartje & Kine.

Op zaterdag 25 juni sluiten we het project af met twee grootse theatershows in Theater de Veste! We zijn onderdeel van het theaterfestival Bont Blauw. Ter ere van het 25-jarig jubileum van Theater de Veste krijgt Delfts talent twee weken lang de gelegenheid te schitteren op het podium. Meer informatie over dit festival vind je op de site van theater de Veste.

Tijdens de middagshow om 15.30u en de avondshow om 20.15u gaat het dak er af, met een doorlopend programma. Hier kun je genieten van de muziek van de Koninklijke Harmoniekapel Delft, sketches van Maartje & Kine en mooie cross-overs. Ook wordt het wijklied hier gespeeld.

Kaarten kosten €10 en zijn te nu bestellen via de website van theater de Veste.

Wie zijn Maartje & Kine?

Maartje & Kine trekken sinds enige jaren door Nederland met hun humoristisch-virtuoze theatershows. Twee Noors-Nederlandse multi-instrumentalisten met droge humor en energieke en aanstekelijke live-shows. Hun muziek is een mix van folk, pop, country en balkan. Samen spelen ze ongeveer 20 instrumenten, waaronder de banjo, hardanger fiddle, ukelele, contrabas-balalaika en accordeon.

Maartje & Kine zijn regelmatig te zien op festivals als Zwarte Cross, Lowlands, Oerol en Concert at Sea. Ze leverden muzikale bijdragen aan o.a. Opium op Oerol, Khalid & Sophie, Podium Witteman, Gijs 2.0, Klokhuis, Opening Uitmarkt en de Top 2000 a gogo. Frits Spits noemde hun in 2020 verschenen album Atlantis bij de Taalstaat ‘in een woord: fantastisch’. In mei 2021 zond de NTR de documentaire ‘Maartje & Kine Buigen Niet’ uit over het schrijfproces van hun theatershow Speelbeesten en hun road-trip naar Noorwegen in coronatijd. De daarop volgende theatertour werd lovend ontvangen door Theaterkrant als ‘een fantasievolle reis naar het noordelijkste stukje van Noorwegen (...) met prachtige tweestemmige liederen’.

Vanaf september toeren Maartje & Kine door het land met hun nieuwe theatershow ‘Hoge Noot’.

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door Cultuurhuis Delft, Stichting Delfts Peil, Gemeente Delft, Theater de Veste, Prins Bernhard Cultuurfonds, Fonds 1818 en VSB Fonds.