De Kleine Harmonie

De Kleine Harmonie Delft is een harmonieorkest van ongeveer 50 muzikanten. Het motto van de Kleine Harmonie is: samen gevarieerde en toegankelijke muziek maken op een uitdagend niveau. Daarom is iedereen vanaf niveau A welkom om lid te worden. Als je een paar jaar les hebt gehad, kun je meespelen met de Kleine Harmonie.

In het orkest spelen scholieren en studenten, maar ook volwassenen van diverse leeftijden. Een mooie mix! Er zijn ongeveer 6 optredens per jaar, soms samen met de Kapel, het andere orkest van de vereniging. Dat kan in de openlucht zijn, bijvoorbeeld tijdens Koningsdag in de stad. Maar het kan ook binnen zijn, in een concertzaal.

Alle concerten zijn zittend; er zijn dus geen marcheer-optredens. Vaak is een concert gekoppeld aan een thema. Naast de muzikale evenementen organiseren wij ook gezellige activiteiten, zoals samen bowlen of naar de pizzeria.

Wij repeteren elke donderdagavond van 20:00 tot 22:00 uur (met pauze) in de gymzaal van het Stanislascollege aan de Krakeelpolderweg in Delft. In de pauze is er gelegenheid tot bijpraten onder het genot van koffie, thee of frisdrank. En na de repetitie kan er natuurlijk ook verder geborreld worden.

Concertreizen

In 2014 is de Kleine Harmonie samen met de Kapel op concertreis geweest in Normandië. Dat is zo goed bevallen, dat zij vanaf dat jaar vaker mee gaan. In 2016 heeft de Kleine Harmonie meerdere concerten gegevens in Zeeland met KHD an Zeê. Ook in Estland en Letland (2018) was de Kleine Harmonie mee op tournee, en heeft concerten gegeven in Riga, Olustvere, Viljandi en Otepää. De meest recente tournee was naar Italië in 2023. De KHD deed onder andere Bergamo, Stezzano, Tiari en Rovereto aan.